.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوانفکر:مگر می‌شود احمدی‌ن‍ژاد را تایید و انتصابات او را رد کرد؟

جوانفکر که از مدتی قبل از انتخابات از هر اظهارنظری خودداری کرده بود به ناگهان آفتابی شد.

به گزارش ایرنا علی اکبر جوانفکر با انتقاد از برخی رفتارها در واکنش به انتصاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس جمهوری، این رفتارها را خارج از قاعده ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: برخی رییس جمهوری را تایید می‌کنند و او را فردی ذی صلاح می‌دانند و از سوی دیگر انتخاب وی را زیر سئوال می‌برند که این یک تناقض رفتاری است.

وی انتخاب معاون اول را از اختیارات رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: چه دلیلی وجود دارد که این گونه رییس جمهوری تحت فشار قرار گیرد؟

جوانفکر این فشارها را ناشی از برخی زیاده خواهی‌ها و مسایل حزبی، گروهی و باندی دانست و گفت: کسانی می‌خواهند نظرات خود را بر طرف مقابل تحمیل کنند.

وی اظهار داشت: افرادی آمدند، حقوق مردم را پایمال کردند و صدای کسی درنیامد؟ آقای مشایی هم اظهارنظری خارج از حیطه مسوولیت خود کرده بود و بعد هم مساله تمام شد.

مشاور رییس جمهوری با انتقاد از رفتارهای خارج از قاعده، این رفتارها را غیرقابل قبول و غیر منطقی خواند و تصریح کرد : ما این رفتارها را ناشی از دلسوزی و علاقه به منافع ملت نمی‌دانیم.

وی با بیان این که اظهارنظرها باید در حیطه قانونی باشد، گفت: کشور ما کشوری آزاد است و هرکس می‌تواند اظهارنظر کند.

جوانفکر اظهار داشت: نمایندگان مجلس، صاحبنظران، کارشناسان و جریان‌های سیاسی می‌توانند اظهارنظرها و عملکردها را نقد کنند و این ویژگی و خصوصیت ممتاز جامعه اسلامی و ایرانی است.

وی این امر را از ویژگی‌های یک جامعه با نشاط و پویا نیز خواند و گفت: ما اظهار نظر در صورتی که در حوزه نظر و ابراز عقیده باشد را تمجید می کنیم اما اگر از این حوزه خارج شد دخالت در اختیارات قانونی محسوب می‌شود.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری تاکید کرد: افراد نباید از موقعیت‌ها و فرصت ها استفاده نادرست کرده و در حیطه اختیارات قانونی یک مدیر دخالت کنند که این ناقض قانون است.

وی بار دیگر با تاکید بر این که اظهار نظر را نفی نمی‌کنیم افزود : این که عده‌ای از نمایندگان بگویند کنار نگذاشتن آقای مشایی در میزان ارایه رای به دولت دهم تاثیر منفی می‌گذارد دخالت نادرست محسوب می‌شود.

وی این گونه برخورد را موضع مجلس ندانست و گفت: کلیت مجلس قانونمند است و از دخالت در قوه مجریه بر خلاف اصل تفکیک قوا پرهیز می‌کند

جوانفکر گفت: این که ما با کسی نظر موافقی نداریم در جای دیگری نظر خود را دیکته کنیم منطقی نیست.

وی اظهار داشت: مشایی خارج از حیطه مسوولیت خود اظهار نظری داشته و تمام شده است.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به این که منتقدان انتقادی به عملکرد مشایی وارد نمی‌کنند افزود: این مساله برای ما بسیار ارزشمند است و نشان از عملکرد مثبت وی دارد.

وی منافع ملت را در گرو عملکرد افراد ارزیابی کرد و گفت:مشایی هم پذیرفته است که نمی‌بایست آن اظهار نظر مطرح می‌شد اما در حوزه عملکرد وی چیزی مطرح نیست.

وی گفت : رییس جمهوری با توجه به کارنامه درخشان و موفق مشایی در سازمان میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری وی را به سمت معاون اولی خود منصوب کرده است.

جوانفکر این انتخاب را مبتنی بر شناخت دانست و توانمندی فکری و عملی، پی گیری و خوش فکر بودن را از ویژگی‌های مشایی برشمرد.

وی اظهار داشت که رییس جمهوری با جمع بندی عملکرد مشایی و نظرات، صلاحیت کار وی را بیشتر دیده است.

مشاور رییس جمهوری با بیان این که معاون اول حکم دستیار رییس جمهوری را دارد تاکید کرد که این فرد باید امین و مورد اعتماد رییس جمهوری باشد.

وی آقای داودی (معاون اول پیشین رییس جمهوری) را فردی توانمند و با صلاحیت عنوان و تصریح کرد که از این توانمندی در جای دیگری استفاده خواهد شد.

وی در پایان این تصمیم‌گیری ها را مبتنی بر قاعده، محاسبه، مشورت و جمع بندی دانست و بر پرهیز از رفتارهای متناقض تاکید کرد./خبر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.947 seconds.